top of page
  • Writer's pictureTaher Tarraf

For the first time, Trump has been accused of sexual harassment

In a civil court in Manhattan, a jury has found former US President Donald #Trump liable for sexually harassing and defaming writer E. Jane Carroll in the 1990s, and has ordered him to pay $5 million in damages. The charge of rape brought by Carroll was dismissed by the nine-member jury, but they concluded that Trump had committed sexual harassment. This is the first time Trump has faced legal consequences for decades-old sexual harassment accusations brought against him by twelve women. In response to the court ruling, Trump has denounced it as "shameful" and reiterated that he did not know Carroll, stating that he has "absolutely no idea who this woman is." Carroll filed a lawsuit against Trump last year, accusing him of rape. She said in court that the supposed assault had caused her to feel ashamed and that she had waited over twenty years to reveal the incident because she was "afraid" of Trump. Trump denies all accusations and has not been prosecuted for any of them. The lawsuit filed by Carroll cannot lead to any criminal prosecutions. Trump did not attend any session of the trial, and his lawyers did not call witnesses. A taped sworn statement by Trump was shown to the jury in October, in which he called Carroll a "liar" and "a really sick person." His lawyers have claimed that Carroll fabricated the accusation "for money, political reasons and prestige". The court ruling comes at a time when Trump is seeking to win the Republican nomination to contest US President Joe Biden in the 2024 election. However, he is facing increasing legal challenges, including accusations of pressuring officials in the electoral process in Georgia and investigations into his handling of White House archives and his alleged involvement in the storming of Congressional headquarters by his supporters.



في محكمة مدنية في مانهاتن ، وجدت هيئة محلفين أن الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب مسؤول عن التحرش الجنسي والتشهير بالكاتب إي جين كارول في التسعينيات ، وأمرته بدفع 5 ملايين دولار كتعويض. رفضت هيئة المحلفين المكونة من تسعة أعضاء تهمة الاغتصاب التي قدمتها كارول ، لكنهم خلصوا إلى أن ترامب ارتكب تحرشًا جنسيًا. هذه هي المرة الأولى التي يواجه فيها ترامب العواقب القانونية لاتهامات التحرش الجنسي منذ عقود من قبل 12 امرأة.


وردا على قرار المحكمة ، ندد ترامب بالحكم ووصفه بأنه "مخز" وكرر أنه لا يعرف كارول ، مشيرا إلى أنه "ليس لديه أي فكرة على الإطلاق عن هوية هذه المرأة". رفعت كارول دعوى قضائية ضد ترامب العام الماضي ، متهمة إياه بالاغتصاب. وقالت في المحكمة إن الاعتداء المفترض جعلها تشعر بالخجل وأنها انتظرت أكثر من عشرين عامًا للكشف عن الحادث لأنها كانت "خائفة" من ترامب.


ونفى ترامب جميع الاتهامات ولم يحاكم على أي منها. الدعوى المرفوعة من قبل كارول لا يمكن أن تؤدي إلى أي محاكمات جنائية. ولم يحضر ترامب أي جلسة من جلسات المحاكمة ولم يستدع محاموه شهودا. وعُرض على هيئة المحلفين بيانًا مسجلًا تحت القسم من قبل ترامب في أكتوبر ، وصف فيه كارول بأنه "كاذب" و "شخص مريض حقًا". وزعم محاموه أن كارول اختلق الاتهام "لأسباب مالية وأسباب سياسية ومكانة".


يأتي حكم المحكمة في وقت يسعى فيه ترامب للفوز بترشيح الحزب الجمهوري لمنافسة الرئيس الأمريكي جو بايدن في انتخابات عام 2024. ومع ذلك ، فهو يواجه تحديات قانونية متزايدة ، بما في ذلك اتهامات بالضغط على المسؤولين في العملية الانتخابية في جورجيا والتحقيقات في تعامله مع أرشيفات البيت الأبيض وتورطه المزعوم في اقتحام مقر الكونجرس من قبل أنصاره.


bottom of page